fredag 12 juni 2009

Sommarlov!!!




I dag var det en regnig skolavslutning i Hölö kyrka, men ändå känner man att sommaren är här när barnen är finklädda och sjunger alla sommarsånger. Efter kyrkan var vi en liten skara som åkte hem till Josse och åt jordgubbstårta och drack bål, en liten tradition i samband med avslutningen är härmed påbörjad. Måste tillägga att vi nog har den bästa prästen som existerar i våran församling! Han pratar alltid på skolavslutningen och vi har hört att han tidigare år har haft med sin hund och kört med radiostyrt flygplan i kyrkan. Detta år kom han utifrån med paraply, jacka o golfbag. Han spelade lite teater om att han missat halva föreställningen, snörvlade högljutt, sa "skit", hade inte prästkläderna och avslutade med att slå en boll (de va en pingisboll, inte en riktig golfboll) upp på kantorsläktaren samtidigt som han tjoade "fore"! I går hade Novas dagis sommarkonsert och precis lagom till det skulle börja sken solen upp och det blev en superuppvisning med fika i gräset på nya gården. Nu sitter jag här med resfeber och pack-ångest eftersom mina vägar bär mot Paris i morgon! Jag har nog bara inte förstått det ännu. Jag har ordnat så Baresco har det bra, han ska faktiskt vara med i någon av hoppklasserna på riksutställningen som Johanna anordnar på Söndag. Den jag alltid är mest bekymrad över är ju min fina Ewitha... Alex är den bästa pappan i hela världen så barnen kommer knappt sakna mig, men jag är lite, lite, lite nervös att han glömmer bort Ewitha... Nu skulle jag gärna vilja dra till med någon sjysst fransk fras, men jag är värdelös på franska. Josse och Alex skratta så dom höll på att ramla av stolarna när jag försökte uttala några ord... Så jag får helt tråkigt dra det på svenska ; på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar