onsdag 31 mars 2010

Jobbmaraton!

Nu har jag jobbat åtta av nio dagar i sträck och då blir allt som vanligt lite rörigt och det dåliga samvetet för familjen dyker upp som ett skavsår i hjärna o hjärta. Men i dag är jag ledig och har passat på att försöka lära Nova att cykla. Det går faktiskt ganska bra, men min rygg håller på att avlida! Jag lyckades ta mig till en studievägledare i går och ska försöka ta i tu med min framtid. Vad det blir är inte bestämt... men jag hitta något VÄLDIGT lockande, tyvärr är skolan i skåne...

I morgon är det skärtorsdagen och Nova vill nog klä ut sig till påskkärring gissar jag, så idag blir det till att leta utstyrsel, köpa påskliljor och plocka fram påskpyntet. I lördags fick barnen en kusin till och jag en brorson! Stort GRATTIS till sonen Kasper och Linda!

Bland djuren i vår familj så inväntar vi löp på Ewitha, men har även återupptagit lite lydnadsträning nu när det är barmark på sina ställen. Förhoppningsvis ska vi kunna tävla lite framöver. Baresco fick igår ett stort hål i nosen av sin hagkompis som bet tag ordentligt utan att släppa. Jag har haft telefonkontakt med veterinär och vi kom fram till att det nog inte behövs sy, men kanske att han kan behöva nån form av antibiotika om det blir infektion. I dag har han fått stått inne för att han inte ska gegga ner nosen i leran, men fick ta ca 45 minuter i skrittmaskinen (för första gången) och det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar