måndag 26 april 2010

Våren är här!

Jag tror i alla fall att jag vågar säga att våren är här, trots lite snöfall då och då. För oss är våren här med allt vad det innebär. Förra söndagen fyllde Alex år och därmed är vårat födelsedagsmaraton igång. I dag fyller mamma år och om mindre än en månad är det dags för Mino och Nova. Men däremellan fyller min älskade Baresco 20år!!! Tänk vad länge vi har hållt ihop? Min pappa fyller dessutom 60 år i maj och Eve o Janne ska gifta sig, så jag går inte sysslolös direkt... Vi har haft en superlyckad möhippa för Eve redan, så nu återstår planering inför själva bröllopet och barnkalasen!

Vi har också dragit igång ett "göra-ordning-huset" projekt. Nu ska här slängas grejer och planen är ett nytt kök och badrum... men banken vill inte som vi. Vi får se hur det blir i slutändan, känns som vi bara får motgångar från bankens sida hela tiden, dom är väl försiktiga men jag förstår inte... Vi har fast jobb båda två, inga andra lån än huset och det lånet är väldigt lågt.

Just nu är jag hemma för Malve har haft feber under helgen, men är bättre idag. Jag försöker passa på att söka lite jobb medan jag sitter här, men inser att jag måste se till att scanna in mina betyg så jag lättare kan skicka iväg ansökningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar