tisdag 22 september 2009

Funderingar

Vardagen har sakterligen krypit på trots att Alex inte har börjat jobba än. Men som den rastlösa själ jag är så börjar jag ifrågasäätta vissa saker i vår vardag. Jag jobbar ju mycket kvällar och varannan helg o nu när Mino går i skolan så betyder det att jag inte hinner vara så mycket med honom och nästa år är det Novas tur att börja 6-års... Med hösten kommer också alla aktiviteter igång, Mino har simskola på måndagar, Nova ridning på onsdagar, Nova gympa på fredagar och båda har innebandy på söndagar. Jag känner mig stressad att Alex till största del måste ta alla aktiviteter eftersom jag jobbar för det mesta när allt detta sker. Och att jag dessutom behöver träna hunden och sköta hästen när jag är ledig... Ett "vanligt" jobb är mer anpassat till skola o aktiviteter (såklart), men var hittar man ett sånt jobb??? Jag har tänkt mycket på vad jag skulle kunna plugga till, men kommer verkligen inte på något. För just nu vill jag kunna tjäna en bra lön och jobba dagtid, men kommer jag att vilja det i iframtiden? När barnen inte längre "behöver" mig, är det då värt studieskulder för något som jag tröttnar på (då jag har en tendens till att tröttna o bli rastlös)? Nästa fråga är: Ska vi flytta? Vi behöver större hus och gärna ett nyare hus... Det som känns tungt i husfrågan är att både Alex o jag har fasta jobb men vi får gräsligt lite i lånelöfte och då frågar man sig om man ska byta bank? Eller sälja huset först för att vata var o hur man står ekonomiskt? Men var ska vi bo då? Vi är ju ändå 5 personer och en hund! Jag fick även ett förslag av Johanna igår om att låta Baresco gå på lösdrift eftersom han har dålig blodcirkulation i benen så svullnar dom av att stå inne för mycket. Det lutar åt att det blir så vilket känns skönt över den här vintern, så kan han få ha päls och jag kan bara lulla lite i skogen utan krav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar