söndag 6 september 2009

Tävlat med blandade känslor!

I går tävlade vi lydnad igen. Jag har laddat hela veckan med att träna fler moment utan belöning och försökt att "dämpa" henne lite. I går gick vi in på plan o allt blev pannkaka. Vi var inget team alls o Ewitha kändes som att hon verkligen hade tråkigt... Så jag bröt efter apporten. Hon fick korv o leksak o vi gick en sväng (så jag kunde grina av mig besvikelsen... inte på henne utan situationen som uppstod). Efteråt gick vi in o tränade lite på tävlingsplatsen o hade kul träning innan vi åkte hem.

i dag däremot så arrangerade våran hemmaklubb DM i Agility. Jag var funktionär o va på plats i morse kl 7.00 (lite trött eftersom jag o Josse spela Yatzy o drack vin i går...). Vi fick ett avhopp i Large laget o jag erbjöd mig att "damma av" Ewithas o mina agility kunskaper. Jag har inte startat agility på ett år nu utan bara tränat kontaktfält och det visade sig att träning ger färdighet... Noll fel o riktigt bra tid i agilityklassen (A-hindret va med 2ggr!!!) i hoppklassen hamnade jag lite på efterkälken i starten (vågade inte riktigt lägga henne kvar med risk för tjyvstart när vi inte kört på länge) och det resulterade i att hon sprang förbi ett hinder, men jag lyckades reda ut det bra så vi "bara" fick en vägran där (annars väldigt lätt att kalla tillbaka hunden så att den tar hindret baklänges o därmed bli diskad), sen rev vi ett hinder, så 10 fel slutade vi på, vilket jag är mycket stolt över! Laget kämpade bra och vi slutade på en tredje plats o fick rosett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar