måndag 3 augusti 2009

Tävling

I dag har vi tävlat igen. Vi gick upp 6.30 vilket inte har hänt på 1,5 månader... Kände mig inte riktigt redo att tävla idag, känns alltid som jag skulle behöva ett litet pepp-talk med Ylva innan tävling, men hon har varit borta en vecka, så jag fick klara mig på egen hand vilket resulterade i:

Fritt följ gick förvånansvärt bra, mycket stopp o svängar vilket fungerar bra med Ewitha (kommer inte ihåg poängen, för jag har protokollet i bilen), på läggandet gick hon något steg. Inkallande m ställande gick bra, något sen, men vi hade bra kontakt (jämförelse med förra gången), Vid rutan ställde jag upp o kollade m Ewitha "var e rutan???" och tyckte att hon hade förstått, men när jag kommendera "rutan" så sprang hon rakt åt vänster...???? Jag tog tillbaka henne o kommendera igen, hon gick rätt, men satte sig... Tyvärr ger detta en nolla, men jag kände att jag inte hade tillräcklig kontakt för att skicka henne på rutan från vänsterkanten och hon fick ju faktiskt till det till slut. Men en nolla på rutan är koeff 3...vilket betyder att jag tappade mitt 1:a pris där... Vi körde vidare med en lite deppigare matte (jag erkänner...tävlingsdjävulen hade tagit över), apporten fick vi tugg på IGEN, men jag tror att jag har kommit på varför, hon har tidigare på tävling tappat de större apportbockarna, så nu har jag tagit de mindre som är lite lättare och jag tror att det är där skon klämmer. På hoppet fick vi 10 poäng i alla fall o på fjärren som faktiskt har varit ett stort problem klarade vi oss fint. Nu laddar vi om batterierna och anmäler till fler tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar