tisdag 23 februari 2010

Kyla, snö och sjukdomar!

I går var det -25 grader när jag klev upp!!! Kan inte minnas att det varit så kallt här någon gång. Snön fortsätter att falla så vi är snart insnöade. Mitt i all denna vinter har Malve lyckats få alla tänkbara sjukdomar... Det började som sagt med ögoninflamation som gick över i magsjuka som inte ville ge sig... När han blev smal som en sticka, bajsa löst fortfarande efter 4 dagar o åt bara välling, så åkte Alex med han till sjukan... Det visade sig att han hade öroninflamation OCH halsfluss. Nu har han fått dunderkuren med Kåvepenin och är på dagis igen. Jag var hemma med sjukt barn en hel vecka och lyckades fastna ordentligt i Twilight träsket. Jag läste ut alla 3 första böckerna på 4 dagar (och nätter) och kom på varför jag inte läser så ofta längre, jag kan nämligen inte sluta, jag bara måste veta hur det slutar och eftersom detta är en serie så började jag bara direkt med nästa bok. Nu sitter jag på nålar o väntar på att den 4:e boken ska dimpa ner i brevlådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar