torsdag 4 februari 2010

Träning

I dag har jag varit duktig "klick" åt mig (får dock inget godis). Jag var hos Anna o låna hennes Crosstrainer en stund o det va riktigt jobbigt, men jag ska försöka åka ut till henne lite oftare tror jag :-) . Nu är jag precis inkommen från en promenad på ca 1 timme i snön. Så nu hoppas jag att min motivering till de sista kilona är på topp!

För övrigt håller jag och Alex på att drömma om att bygga hus. Har kollat olika företag och nu står det nog mellan Modulenthus och Älvsbyhus. Modulenthus har våran drömvilla, men priset är inte drömpriset... Älvsbyhus däremot har ju bra priser o den näst bästa drömvillan, tyvärr faller dom på tråkig standard och om man vill "uppgradera" sig lite så blir det en ganska saftig peng. Så nu återstår tomtletande som är på G och sen vidare med bygglov o sånt, sen så kan vi börja gå in i detalj för att se vad det blir för hus. Klart att man egentligen vill ha kaklade sjyssta badrum med jacuzzi och fina ekgolv mm, men vi får se hur långt plånboken räcker i slutänden. Det viktigaste är att vi får ett nytt hus, alla barn får eget rum, två toaletter o tillräckligt med plats för gäster!

Oj, höll på att glömma... I dag fick jag höra att Ewitha o jag kom på 2:a plats i Årets lydnadsekipage på HMBK!

1 kommentar:

  1. Hej :) ja det är helt OK, bara roligt att nån är intresserad! haha!! Vagnen och bilstolen står i ett garage från den dagen vi köpte men jag gillade båda skarpt, ville ju ha brio vagn också :D så jag sitter och dagdrömmer och förösker se framför mig om hur den såg ut igen och om den dagen då jag rullar runt med den ;) Jag (eller nån annan) ska försöka laga det där med handtaget om det kommer att gå, så det är inga problem :) Annars så funkade det ju ändå med lite våld haha!
    Både jag o crille var bara så glada över priset då jag hört att sånt brukar vara svindyrt!

    SvaraRadera