tisdag 16 februari 2010

Magsjuka

Japp, det var vår tur igen.... Natten mellan fredag o lördag började Malve kräkas. Jag försökte få Alex att ta honom eftersom jag skulle jobba hela helgen... Har verkligen ingen lust att få karensdag på en helg. Jag fick dock rycka in o dra på mig gummihandskar o skura efter att Malve kräktes ner hela Alex!

På lördagen skulle Josse o Eve in till Södertälje och träffa Molle som jag inte träffat på 100 år (eller i alla fall 6-7 år) eftersom hon bor i Göteborg numer, jag bestämde mig för att följa med. Jag lovade mig själv en lugn kväll, men det slutade på krogen o fullt ös! På hemvägen stannade vi på McDonalds och det räddade min dag "dagen efter" kan jag ju lugnt påstå! Men så jäkla kul vi hade... Kändes som vi var 20 igen o partajade hela natten o jag skulle upp o jobba (jobbade helg redan då...). Vi kom i säng kl 4. Redan klockan 7.45 slog jag upp ögonen igen för att gå o jobba till 18.10. Det blev en lååååång dag som avslutades med en ouppdrucken kopp te i soffan (jag somnade innan huvudet landa på soffkudden)!

Magsjukan lugnade ner sig till att "bara" vara lös i magen, men igår kväll efter att jag hade spelat innebandy började Nova kräkas :-(
Hon har ätit i dag o säger att hon mår bra, så det är väl bara hålla tummarna för att det va den sista....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar