tisdag 9 februari 2010

Lite konstig dag?

Det började i går kväll när jag skulle ringa Johanna efter jobbet för att tala om att jag inte kunde jobba i stallet idag eftersom Malve inte verkar bli av med sin ögoninflamation, men när jag klev ut från jobbet o kollade telefonen så hade Johanna ringt... Hon har feber o fått tillbaka sin halsfluss så doktorn hade kommenderat henne till att vara sängliggande! Jag säger såklart (som jag alltid råkar göra) att det ordnar sig på något vis, för hon ville att jag skulle släppa ut hästarna.

Jag har haft min hjärna på högvarv för att komma på hur jag skulle lösa det med barnen eftersom jag inte vill ha med dom bland massa lösa hästar. Mino skjutsade jag till skolan i vanlig ordning och då kom jag på den brilianta idèn att Nova kunde ju sitta med Malve i bilen o äta riskakor! När jag kom till stallet så var det kaos!!! några ungston hade rymt, så unghingstarna va minst sagt uppe i varv. Jag mötte en mycket trött Johanna som försökte ta in en av hingstarna som just kommit på att han va hingst! Ungstona stod inne i stallgången i hennes stall... Jag började släppa ut "min" sida av stallet medan Nova börja tjoa o skrika -MAMMA, MAMMA, MAMMA... Malve gråter.... Mamma, jag vill åka hem, mamma, mamma... Här försöker jag vara en positiv mamma som tänker tillbaka på hur glad man var första gången dom sa ordet "mamma", men det känns som att det börjar bli utslitet ;-) Jag fick ut hälften av hästarna, Johanna lyckades fånga in hingstarna o stoppa in dom i stallet.
Nu var ju bara problemet att det kan ju inte stå massa ston i stallgången och De andra hästarna i det stallet ska ju också ut. Jag åkte o lämna Nova på dagis, sen åkte jag hem och lagade lunch och försökte jaga rätt på barnvakt till Malve så jag kunde åka tillbaka o hjälpa Johanna.

Johanna ringde o berätta att hon fått ut alla hästar o fråga om jag kunde fixa med lunchfodring, vatten och ta ner halm för då kunde jag ju ha Malve med mig.

Malve blev lite trött efter maten, så jag klädde på han o satte han i bilen, sen tog vi en lite längre väg till stallet, så han somna! Jag lyckades hinna klart alla mina åtagande medan Malve sov i bilen! så det blev bra till slut. Nu är jag hemma o laddar om inför att jobba på Konsum!

1 kommentar:

  1. Hej :) kul att det inte bara är jag som tycker att jag själv är smart ;) haha tack! Har aldrig hört talas om det där som du sa med yngre men det låter ju helt befängt att man vill röka för att få föda en liten bebis, för det är väl bättre, om man tänker på barnets fysiska hälsa, att den är stor?
    Ja de va väldigt jobbigt det där med pengarna i o med att Crille är rätt så känslig och bestämd när det gäller sånt precis som jag och då går det inte alltid ihop för oss :P
    Ja det är bara att ringa när ni känner att ni bara vill få bort alla bebissaker och har rotat fram dem. så kommer vi förbi och tittar igenom allt :D

    SvaraRadera