fredag 20 mars 2009

Sjuka barn del 365 (känns det som)

I går ringde dom från dagis och sa att Nova hade ont i örat. Jag gick och hämtade henne och tänkte att det nog inte var så allvarligt, hon har ju en tendens till att överdriva ibland. Hon gråter och har ont när jag kommer och den här gången, tänkte jag ska jag ringa vårdcentralen på en gång (jag avvaktar alltid... sitter nog i från djurhållningen). Jag ringer och får en tid 14.30, bestämmer med Alex att Mino får vara med honom på jobbet så jag kan koncentrera mig på dom små och eftersom Malve har sovit dåligt och varit ledsen två nätter så kanske doktorn kan kolla på honom också. Direkt när jag har bestämt allt så säger Nova att det inte gör ont längre... Fan, tänkte jag, då var det bara nåt som hände på dagis och hon ville hem, hon har mycke saker för sig denna unga dam!!! Men hon fick ont igen sen, så det kanske bara hade släppt en stund. När jag skulle hämta Mino i skolan, så hada jag ju lovat honom att komma upp på "föräldrafika" som va då för att titta på allt dom arbetar med. Men jag var tvungen att ringa och be dom skicka ner han till parkeringen eftersom Nova hade ont. Fröken sa det till Mino och det var en arg Mino som kom, han kaska sina stövlar (ja, han hade innetofflorna kvar på fötterna) och sparka på dom och jag klev ur bilen för att hjälpa han. Han som tydligen oxå börjar bli van vid Novas hyss var mycke arg och sa - hon hittar bara på att hon har ont, som vanligt... Jag sa att det va på riktigt och att vi skulle till doktorn, när jag sa att han skulle vara med pappa på jobbet så blev han överlycklig! Jag åkte till Järna vc som jag är mycket skeptisk till, dom byter läkare hela tiden och ingen är bra på svenska (jag tror att dom är jättebra läkare, men när jag inte förstår dom så känns det inte tryggt), jag fick komma till en dr Iskandor. Han titta i Novas öron och konstatera en rodnad på trumhinnan, sen fråga han om jag ville se skillnaden, så han rikta in "lamp-titt-grejen" så fick jag se det friska örat och sen det infektarade örat, han har för evigt fått mitt förtroende eftersom jag älskar att få vara med och titta (vi har världen bästa veterinär där man får titta, hjälp, klämma o känna). Sen titta han på Malve och han hade oxå rodnad på ena sidan, det blev penicillin (undra om jag stava rätt nu, en riktig kuggis på alla diktamen i skolan) till båda och nu har jag sovit en hel natt!

Jag avslutade dagen med att gå 1:a delan (av3) på en lydnads/bruks kurs med Ewitha för Madde Daleo ( http://www.daleos.com/) det var super och jag ser fram emot nästa gång.

1 kommentar:

  1. Inte kul med sjuklingar!!! Madde är super bra, hon fick (lite) ordning på Cindy som var en riktig vilding som liten!!

    SvaraRadera