söndag 1 mars 2009

Helgen!

Jag har haft en underbar helg trots vissa förhinder. I Fredags skulle vi ut i Södertälje för att titta på ett band som spela, men Malve kräktes fredag morgon och 10 minuter senare ringde Eve och sa att även hennes barn hade kräkits...alltså inställd kväll. Men Josse vågade sig hit och vi satt och spela kort på kvällen, riktigt trevligt. I Lördags började jag med att åka ut till stallet och tog en riktigt skön skogstur med några minusgrader och strålande sol, helt underbart! När jag kom hem drog Alex, Mino o Nova i väg till pulkabacken tillsammans med några kompisar. Mino åkte direkt från pulkabacken till mormor o morfar där han fick sova kvar och bli ompysslad. Skönt för han att få vara där och ha mormor o morfar för sig själv. Nästa gång ska Nova få sova hos dom. Jag och Ylva tränade lite lydnad på grusplan på eftermiddagen, det gick riktigt bra och jag kände mig mycket nöjd. Vi börjar göra framsteg på "rutan" och det känns som att vi snart kan anmäla oss till att starta Lydnadsklass 2. Jag har en teori som börjar växa fram om att ta ett kommando från lydnaden och lägga in på kontaktfältsproblemet... Berättar mer när ja har tänkt färdigt... Kvällen igår tillbringade jag inne hos Kasper o Linda, med trevligt sällskap och några glas vin. Idag har vi åkt pulka och jag va ute på ännu en skogsritt! Nu ska jag o Alex sätta oss vid TV:n och vila upp oss inför en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar