onsdag 11 mars 2009

Vart är mänskligheten på väg?

I morse fick jag höra att en av mina bästa vänner hade råkat ut för en bilolycka! Hon mår bra och klarade sig bra under omständigheterna. Självklart blir man livrädd när man tänker på hur det kunde ha gått... Om jag har fattat allt rätt så gick det till så här:
Min vän körde på motorvägen i går och det var snorhalt, det gick väldigt sakta kanske 60-70km/h. Bilen framför henne åkte och bromsa mycket så hon bestämde sig för att köra om och när hon gjorde det så kom en av dessa JÄVLA IDIOTER som blinkar med helljusen för att folk ska skynda sig ( Allvarligt, varför gör man detta, det är ju inte direkt någon som blir glad?)... Hon skulle köra tillbaka till rätt körfält igen och fick då sladd på bilen och snurrade 2-3 varv och slog i räckena på bägge sidor! Den som hade blinkat (firmabil) bromsa in lite men körde sedan i väg i full fart. Där satt hon nu i bilen i nån form av chocktillstånd, tror ni att någon stannar? NEJ! Hon hade ingen mobil med sig, utan får gå till Statoil (vet inte hur långt det var) för att låna telefon, inte heller där är det någon som frågar hur hon mår, alla bara tittar och sen viker undan blicken! Är det så här världen ska se ut? Ska vi inte hjälpa varandra? Tänk om hon hade haft sina barn med sig, då hade hon inte kunnat gå själv utan blivit sittande där. Jag är nu glad och tacksam att min vän klarade sig utan skador, du vet vem du är och jag älskar dig, ta hand om dig och din familj nu och jag finns här när du behöver mig! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar