onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen

I dag har det ätits våfflor här! Till och med Malve fick smaka med grädde, han åt dock själv så det mesta hamna nog i Ewithas mage... Själv är jag ju GI:are så jag fick mot min vilja hoppa över det goda:-(. Men det börjar löna sig -9kg på vågen!!!
Jag har hunnit träna lite på förmiddagen och alla momenten börjar sitta fint, Ylva filma så jag måste titta nån dag. problemen sitter i fjärrdirregeringen och rutan. Rutan är inte klar än, vi har stött på lite svårigheter när jag utökade avståndet till rutan, Ewitha gick fortfarande samma avstånd från mig som tidigare och stanna... Så nu har ny teknik tillämpats. Fjärren är liknande problem i, jag har fokuserat mycket på att hon inte förflyttar sig och det gör hon inte när hon väl gör rätt, men samma sak där, när jag utökar avståndet så vill hon helst bara ta "ligg" kommandot...Bara kämpa vidare! Han oxå åka till babyland med en höggravid Anna som börjar ha det riktigt jobbigt nu, man minns foglossningen allt för väl när man är med nån som har det! Jag köpte äntligen en trappgrind så att Malve skulle kunna krypa fritt, men vi har råkat börja röja för målning i hallen, så grinden får vänta en stund!

Ny energi har samlats i mig sen jag fick ett MYCKET välkommet mail från min mamma, att jag skulle avsätta några speciella dagar i juni och ha ett giltigt pass för att jag, mamma o Linda ska åka bort! Vart vet jag inte, det får jag reda på senare, detta är alltså min 30 års present från mamma o pappa och den kunde inte ha kommit lägligare! Jag behöver detta!

Måste oxå gratulera två vänner som jag är mycket stolt över till deras medverkan i postkodslotteriet 50-50... dom kamma hem full pott 100 000:-!!!! Grattis Linda o Karin!

1 kommentar:

  1. Tack tack :-) Och grattis till resan, jag hann nog aldrig säga det i den allmänna stressen ;-)
    Kram Linda

    SvaraRadera