måndag 4 maj 2009

Helgen

Det har varit en liten långhelg där man nästan har fått en försmak på sommaren! Valborg firade vi genom att jag fastnade i stallet lite för länge som vanligt, så medan Alex o barnen grillade korv på baksidan städade jag huset eftersom alla skulle komma hem till oss efter vi tittat på brasan. I år hade Hölö åter sin traditionella majbrasa på wij gammelgård efter ett uppehåll förra året (trassel med arrangörer vad jag förstod). Vi hade en trevlig kväll här hemma som avslutades med att jag o Josse gick en promenad genom Hölö "by night" och det var heldött. I går var vi i Mariefred på Barnens dag och åkte Mini-tåget, karusellen och syndade med pizza! Vi hann även med en kopp kaffe hos Alex arbetskompis som bor i närheten innan det var dags att bege sig hemåt för att grilla hos Josse. Men tiden räckte inte till, så vi åt hemma för att sedan gå dit o umgås med vänner. I dag vaknade jag 10.30!!!! Alex gick upp med barnen och jag är SÅ tacksam för jag behövde onekligen sova. Annars har vi mest tagit det lugnt idag, jag har klippt håret på Mino o Nova, varit på möte med Agilitysektorn och hunnit med en långpromenad. Men största händelsen är att Malve har fått sin allra första tand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar