torsdag 14 maj 2009

LP1


Jag är egentligen för trött för att skriva men jag måste för vi har tävlat lydnasklass 1 i två dagar och blivit LP1! Jag är SÅ stolt över mig själv och Ewitha. I går var vi på Stockholm Södra BK och Ewitha kändes riktigt fin. Jag funderade mycket på hur jag gör hemma innan träning och jag brukar faktiskt bara ta en promenad till klubben sen "kör" jag, så jag gjorde samma sak nu. Ut och rasta en stund sen in i bilen. Det var tre platsliggningar och jag fick start nr 6. Jag gick in med en väldigt fin kontakt och vi hade kul. Jag "nollade" läggandet vilket nog beror på min överträning på ställande. I dag åkte vi till Lidingö BK och hade inte rikigt lika fin kontakt från början under linförigheten därav lägre betyg på det (vilket är lite jobbigt eftersom det är koeff 4). Men för övrigt gick det bra och på protokollet har domaren skrivit: En hund med goda förutsättningar att bli RIKTIGT bra!



Poäng onsdag:

Platsliggande: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 9)
Läggande: 0 (hon stog)
Inkallande: 10
Ställande: 7 (tog steg)
Apportering: 7 (släppte, men tog upp)
Hopp över hinder: 10
Helhet: 9





Poäng torsdag:


Platsläggande: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 7,5 (okoncentrerat)
Läggande: 7 (dubbelkommando)
Inkallande: 10
Ställande: 9
Apportering: 8,5 (lite tugg)
Hopp över hinder: 10
Helhet: 9


Det är en trött, nöjd och glad matte som nu går och lägger sig för att drömma om starten i 2:an som inte ligger allt för långt bort. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Jag var lite snabb & grattade dig i inlägget innan så vi tar det i repris GRATTIS men det kan man inte få förmycket av när ni gör en sån kanon helg Kram i massor från oss

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS!! Självklart har ni stor potential!! Lýcka till i 2:an!

    SvaraRadera