söndag 10 maj 2009

Hundhelg!

Denna helg har det varit ganska mycket hundträning. I går vallade jag och Ylva hos Mickis. det gick lite sisådär... Jag känner mig inte alls hemma i fårhagen och eftersom jag har tränat mer o mer lydnad så är det svårt att inte ha nära kontroll, (svårt att förklara) men jag är ändå ganska nöjd och Ewitha var ordentligt trött efteråt! Det är däremot riktigt kul att se Mickis köra sina fina hundar Dave, Jake och Kylie. Man lär sig mycket av at titta också.

I dag har det varit hundens dag på våran klubb (http://www.hmbk.se/) med ringträning, uppletande, lydnadsuppvisning, hundrace, agility o rasparad. Ewithas talang var tydligen att apportera så många saker (diskborstar, trasor, boll, pip, påse, bok mm) som möjligt på 1 minut i "uppletande" så vi vann, åtta saker klara hon! På hundracet gick det inte lika bra, men bland smallhundarna var Team Hjälms ( http://www.kennelhjalm.se/)"Brittan" bäst! Vi körde en agilitybana för att det var lite kul och det gick ju som det gick, men det är bra träning att vara i "tävlingssituation". Sist var det rasparad med en massa olika raser, Nova gick med Team Hjälms kinesiska nakenhund (som tidigare låg i Malves knä och sov medan han pillade den i örat, SÅ SÖTA!) Största frestelsen under dagen var Monicas Phalène valpar (jag har ju sagt tidigare att jag skulle vilja ha en sådan)! Min kamera verkar ha gett upp litegrann därför är det ont om bilder från helgen vilket är synd, för det hade blivit många fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar