måndag 25 maj 2009

Hundträning och festförberedelser

I dag har jag tränat två pass med Ewitha. I morse tränade vi "inkallande med stående" det gick över förväntan och hon var jättefin. Fjärren har vi STORA bekymmer med, då jag inte riktigt kan sätta fingret på vad som "skiter sig". Vi tränade "rutan" och "hopp, sitt, hopp". Allt utom "fjärren" känns nu ganska bra. Jag har haft mycket funderingar kring agilityn på sista tiden och var nästan på väg att lägga den på hyllan ett tag till, men så börjar jag sakta knäcka "kontaktfälts-nöten". Jag lägger numera kamptrasan på gräset precis efter kontaktfältet och eftersom hon älskar den så springer hon och tar den och därmed har hon trampat på kontaktfältet utan konflikt. Vi har kört så ett tag nu och ikväll när jag var uppe och träna så la jag på "klickern" när hon tar trasan. Hon är fortfarande tveksam och väntar på "det jobbiga" över balanshindret, men börjar slappna av! Äntligen kanske jag har hittat en lösning för mig och Ewitha!!!! I övrigt körde vi "rutan" på 20-30 meter ikväll! Det gick superoch nu är vi på hugget.

på lördag vankas det även fest här i huset eftersom jag snart ska fylla 30 år (känner mig inte som det, måste man bli vuxen på riktigt nu?) så vi har storstädat våran tomt, rensat ordentligt med ogräs och nu har jag precis avslutat kakbaket, som absolut inte gick så bra som det var tänkt!

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du hitta till min blogg :) Jag har varit inne på din blogg förut (hitta hit via Mickis länkar) men är dålig på att skriva kommentar ;P

    Va bra att kontaktfälten börjar funka för er, kul om ni kommer ut och tävlar igen, då kanske vi ses på någon tävling!

    Från Malin-kursen blev det bara dom korten som blev bra, tog inte så många och resten blev jag inte alls nöjd med.

    Ska försöka kika in här lite oftare och läsa om vad ni hittar på :)

    Ha det fint / Anette & Nikita

    SvaraRadera
  2. Ni e såååååå duktiga, grymt impad, från nybörjare till erfaren hundtränare MED BRA RESULTAT i ett nafs !!!!! ;O)

    SvaraRadera
  3. Japp, vänta bara till hund nummer 3 eller 4... Hehe;)

    SvaraRadera