onsdag 20 maj 2009

Skolledigt, födelsedagar, snoriga och hostiga barn!

På bilden : Janne 30 år! Grattis!
Jaha, då var vi i årets hektiskaste månad för våran del. Detta är nämligen värre än december. Nova och Mino hade badhuskalas på Safiren i Vagnhärad och det var guld värt. Barnen hade superkul och vi vuxna med. I går firade vi min pappa Göran som fyllde. även Janne Brattlund smög sig in i 30-års åldern i går! I morgon är det dags för Mino att fylla 7 år och just nu för 7 år sedan tog mina värkar fart ordentligt, ca 22.30 åkte vi in till förlossningen och kl. 01.58 var vårat första barn fött! Tänk då skulle jag fylla 23 år, vilken barnrumpa....

Nova har hostat och haft feber i några dagar vilket är riktigt dålig timing, Malve är inte riktigt lika hostig men snoret rinner och jag är inte heller så kry, men jag ignorerar och hoppas att det ska passera. I dag skulle jag varit på lunch med min föräldragrupp, men eftersom vi är förkylda och jag har alla barn hemma pga studiedag (Nova har bara allmän förskola). Så vi tillbringade förmiddagen på Brukshundklubben för ovanlighetens skull (jag har tagit mod till mig och anmält till Lydnadsklass 2), men idag var det fler som hade lediga barn, länkar till Team Hjälms Blogg där bilder finns (missa inte Malve och "Nesen" som delar på en korv...varannan tugga!) :http://blogg.kennelhjalm.se/#home. Nu återstår bara att baka en kladdkaka till sen är det klart för i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar