torsdag 26 februari 2009

Sportlov!

Snölyktan! (som va skitsvår att tillverka när det inte va kramsnö!)

Malve fick också åka pulka såklart!

Vi har sportlov och snön kunde inte valt en bättre vecka att trilla ner! Vi har åkt pulka, skridskor, byggt snölyktor och en "riddarborg". Det är oxå en vecka då jag betalar räkningarna och det är inte lika kul. Eftersom jag har jobbat i februari så har jag tagit mindre föräldrapenning, problemet är bara att jag får föräldrapenningen för denna månad nu och lönen för denna månad i februari...vilket betyder att jag fick ynka 4900:- den här månaden... Deprimerande att behöva fortsätta att snåla, spara o gneta en månad till... Men vi ska försöka komma iväg till badhuset med barnen för dom går gratis och vi betalar 40:-/vuxen det är lagom och barnen tycker det är kul. I går va vi ett gäng som träna lydnad i ridhuset, Ewitha och jag träna rutan, apportering, lite fjärrdiregering och fotgående som vi kämpar med. Hon blir gärna distraherad av allt annat runtomkring och har dålig uthållighet, så det tränar vi på nästan jämt. För övrigt har Ewitha visat tendens att plocka fram sina skarpa sidor igen så jag har tagit ett beslut att låta kastrera henne. Om någon har ett bra tips var man kan kastrera en tik billig (Animalen tar 6500:-!!!!) så kan ni väl hojta till.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet tyvärr inget billigt ställe att kastrera på men det lönar sig att ringa runt och fråga...
    Ha det gött
    Sari&Hexa

    SvaraRadera
  2. Hallå, får man fråga var ni badar så billigt....? Vi brukar åka till Nyköping, där kostar det 200kr för hela familjen, och då får man bada så länge man vill, vilket jag tycker är ett bra pris. :)

    SvaraRadera
  3. Safiren i Vagnhärad. Inget äventyrsbad, men det duger utmärkt åt våra barn än så länge! / Carro

    SvaraRadera
  4. Aha, värt att prova nån gång alltså! :)

    SvaraRadera