söndag 15 februari 2009

En liten groda!


I vårat hus finns inte längre någon liten pluttig bebis utan en liten groda som heter Malve! Han har nu i några dagar stått på alla fyra och gungat flitigt, så krypet kommer nog vilken dag som helst. Innan läggdags visade han upp för mig, Alex o Nova att han kunde sätta sig alldeles själv i från "krypställningen". I övrigt har Alex fått vara heltids pappa o husse eftersom jag har jobbat två hela dagar. Det är inte alltid lätt att bara hoppa in o jobba lite, jag fick genast uppgifter om att beställa varor och jag hade glömt hur man letar varor o kör beställningen rätt, men det ordnade sig. Ett annat problem var att vårat system har legat "offline" i tre dagar vilket betyder att alla som betalar med kort måste visa legitimation och skriva under vilket i sin tur leder till väldigt mycket kö väldigt fort... Sen har vi de stackarna som äger ett Maestro eller elektron kort (gör du det så byt!) dom funkar nämligen inte alls när vi är "offline". Det går heller inte att göra kontantuttag och det upprörde många som hade beställt mat på pizzerian där dom endast tar kontanter.... Vid sådana tillfällen är det tyvärr vi som får skiten av kunderna! Nä, nu räcker det med jobb för ett tag, det här va precis lagom för att orka hålla humöret uppe!

2 kommentarer:

  1. Det var mig den sötaste grodan jag någonsin har sett ;-)
    Kram Paola / Nonna

    SvaraRadera
  2. Men vad tiden går fort,,,HUA,,,det var ju inte längesedan !!!

    SvaraRadera