fredag 6 februari 2009

Kört fast!

Nu har jag kört fast i Ewithas och min träning... Jag får inte bukt med kontaktfälten. Jag har nu tränat på "target" med klicker och hon gör rätt ibland, men är fortfarande bunden till mig trots att jag försöker med extern belöning. Jag känner frustrationen bubbla i mig och det är ju inte meningen....men det är som att hon inte fattar vad hon gör för att få klicket... det fastnar lixom inte! Vad ska jag göra???? Jag vill ju tävla agility eller ska jag ge upp och bara köra lydnad???

1 kommentar:

  1. Loj! Tråkigt att det inte går bra med targeting, vet inte om du löst den eller inte. Tänkte i alla fall ge några tips: se till att du har flytt i en svårighet (lyckas minst 4 av 5 gånger) innan du provar en ny eller annan svårighet. Sedan skulle jag blocka bort targeten från hindret om du har länkat ihop det och köra igenom många svårigheter på marken innan du länkar ihop det med hindret igen och kör igenom alla svårigheter ytterligare en gång till. Kom även ihåg att försöka ta bort targeten så fort som möjligt när du länkar ihop det med hindret, annars är risken stor att Ewitha blir beroende av targeten. Lycka till.

    SvaraRadera