fredag 20 februari 2009

Så var det fredag igen

I dag har jag jobbat i stallet som jag kommer att göra på fredagar. Det är meningen att mina barn ska vara med mig, men till deras stora lycka så var Linda ledig i dag, så dom fick vara där. Alltså bara Malve med och den här gången lyckades jag ta tid på mig själv eftersom Malve sov förmiddagsluren i vagnen. på 2 timmar och 20 minuter hade jag mockat 20 boxar, fyllt 6 vattenhinkar, sopat 3 stallgångar, vägt 16 höpåsar, tagit in Kalle och ut Baresco & Magic. Jag åkte tillbaka senare för att ge lunch till alla i hagen. Så jag har fått mitt träningspass idag! Men det är så skönt att jobba i stallet, tänk om det kunde vara riktigt bra betalt så man kunde göra det jämt? Mino & Nova hade inte fått nog av att leka utan åkte till Bea & Alfred, så jag passade på att åka till stan och storhandla. Alex mötte upp oss och följde med. Jag kan nu svara alla på varför jag handlar istället för Alex... Han köper bara sånt som han är sugen på och kollar inte vad det kostar. Väl hemma lagade jag o Alex mat tillsammans och kunde sedan avnjuta en Fläskfilè dijon! Nu sitter jag och lyssnar på Malve som har börjat hosta igen, jag hoppas det går över snart för man tycker så synd om han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar