tisdag 17 februari 2009

Studiedag!

I dag har barnen varit lediga eftersom skolan har studiedag och Nova har ju bara "allmän förskoleplats", vilket betyder att hon är hemma alla dagar som skolan lov/studiedagar mm. Jag och Mino försökte njuta av sovmorgonen men vi har två yngre här i familjen som är morgonpigga. Vi fick i alla fall äta frukosten (som numera är utökad med rågkusar för min del) i lugn och ro. Sen gick vi ner och åkte skridskor som vi gjorde igår oxå, men i dag kändes skridskorna för trånga... jag gissade det redan innan dom krängde på sig grillorna (som Mino säger, för det låter tuffare..haha) igår för dom såg små ut. Ska försöka åka iväg i morgon o köpa nya till dom, kusin Oscar vill gärna ärva de nuvarande! Efter lunch kom Minos kompis hit o lekte medans Nova gick till Bea. Jag passade faktiskt på att (hör o häpna) städa. När Alex kom hem mutade han killarna med 20:- var för att släpa allt tallris från baksidan till högen på andra sidan vägen. Jag åkte o hämta Nova och när vi kom hem så tyckte killarna att dom var färdiga, så jag ryckte in och Nova kom för att hjälpa mig eftersom Alex hade mutat henne me, hon lyfte typ två grenar sen börja hon åka stjärtlapp istället, hon mena på att pappa ser ju ändå inte...hmm. Alla inkasserade sina 20:- utom jag för jag fick en puss istället, vet inte om jag gjorde en bra eller dålig affär? Kvällen slutade med att Pia banga kvällspromenaden så jag tog bilen till stallet och tränade lite lydnad med Ewitha i ridhuset. Fjärrdirregering, fotgående och "rutan" blev det i dag och det kändes riktigt bra. Jag håller på att besluta hur jag ska göra med tävlandet i vår, just nu känns allt väldigt mycket. När vi satt och red ikväll så frestade Johanna mig att starta en debutant fälttävlan den 9 maj och i så fall är det hästen jag får satsa på! Det skulle vara så himla kul att äntligen få starta fälttävlan, men först måsta jag jaga rätt på hur man fixar ett nytt "grönt kort" med fälttävlansmärke på för jag har såklart tappat bort mitt! Det blir morgondagens problem för nu MÅSTE jag gå o lägga mig.

1 kommentar: