onsdag 4 februari 2009

Renoveringar


(Senaste renoveringen var att bygga ett rum till Mino innan jul, vi var klara den 23/12)

Det är ju alltid kul att få snyggt i sitt hem, göra det till sitt eget lixom... Vi hade en man här för att värdera vårat hus för nån vecka sedan, vi vill såklart veta vad huset är värt för att eventuellt få råd till att bygga nytt kök! När han började fråga vad vi gjort så var det en hel del, ändå känns vi inte på långa vägar klara. Jag som går hemma o dräller nu med sjuka barn hittar mer o mer hela tiden. Våran hall tillexempel är rätt tråkig med furulister, tavel märken från förra ägarna o gamla möbler som inte passar ihop... Jag skulle vilja måla typ vit och skaffa en ljus byrå och en större spegel som känns mer anpassad. Vi har mycket ärvda möbler i vårat hus och jag har väldigt svårt att skilja mig från saker fast dom inte passar in. Men jag har hela tiden sett det här hemmet utifån "om vi säljer", så kanske man inte alltid vågar sin stil fullt ut. Nu har jag mer och mer börjat inse att vi är här för att stanna (om vi inte vinner massor med pengar), så nu jäklar ska vi nog börja fundera ordentligt hur och vad vi ska ha! Nytt kök är min dröm just nu tänk själva.... Frysen i köket (inte i källaren som nu), stor diskmaskin, lådor som är stora och går lätt, skåp vars gångjärn fungerar, kran som inte läcker, inbyggd micro, inga konstiga hålutrymmen som inte fyller nån funktion.... Dreaming...dreaming....dreaming...

1 kommentar:

  1. Verkar vara standar med frys i källaren här i grannskapet... Skulle också gärna ha en i köket, tänk slippa springa upp o ner!! Lyx, säger jag bara. Dessutom är väl tröga lådor bra med dom små, tar längre tid innan dom kan öppna o riva ut allt ;-)

    SvaraRadera