torsdag 22 januari 2009

Babysim!

I dag var det äntligen dags för Malve att få börja babysim och han tyckte det var toppen!!! Han sprattla och skratta som en galning, så himla gullig! Det som är skönt när man gått på babysim förut är att man har koll på vad man behöver ha med sig. Jag tror några mammor kände sig som packåsnor! Mino skulle gå med en kompis hem efter skolan för att jag kommer att vara lite sen nu på Torsdagar efter babysimmet. Men då är Minos jacka borta!!! Dom har letat överallt och troligtvis har något annat barn tagit fel. Mino var helt förkrossad över jackan och jag hoppas den kommer tillbaka, den är ju helt ny. Häromdagen började Ewitha äntligen löpa, så nu är det dags att börja anmäla till vårens tävlingar. Jag tränar fjärrdirregering hemma i köket, men vi lyckades halka oss upp till hundklubben oxå, där vi i dag tränade linförighet (uthålligheten) och första delen av "hopp-sitt-hopp" (vet inte riktigt vad momentet heter). Hon var jätteduktig! Nu har jag precis avslutat dagen med en promenad till stallet och hem igen så nu längtar jag till huvudkudden efter lite hemmasysslor (alltså allt det tråkiga...tvätt, disk mm)! Och alla som tror att jag är stålkvinnan så är jag inte det... jag är otroligt lat, men vill alltid ha något kul att göra, därför får jag det att gå ihop! (Men vore jag stålkvinnan skulle jag vilja ha en sjysst dräkt med cape...) Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar