fredag 9 januari 2009

Hundträning

Emenems Ewitha & halvsyster Emenems Imza


I går tränade vi att klicka lite "target" hemma på köksgolvet. Ewitha kändes ivrig och blev lite för ivrig, bet i target och hade bråttom att komma till godis efter trampet. Ska nu efter tips från min mentor Ylva träna uthållighet på target. Detta är ju för att få ett kontsktfältsbeteende som håller i längden. I övrigt hade vi en skön förmiddag på lydnadsplan, Ylva (som ska föda barn vilken dag som helst) och Imza tränar för att köra Klass 3. Mange och Sara tränade med sina dobbisar och jag då körde lite repetion klass 1 och börjar lite smått med "rutan" för klass 2. Fjärrdirregeringen tränar jag hemma på köksgolvet. Det bästa med allt detta är att Brukshundklubben ligger nära där vi bor och att Ylva och Team Hjälm har barn i samma ålder som Mino och Nova, det betyder att dom har jättekul och leker bredvid planen!!!


I dag tänker jag mycket på en person som betytt mycket för mig. Hon gick bort för ett år sedan idag och jag har varit och tänt ett ljus på hennes grav ikväll.

2 kommentarer:

  1. Vi får nästan boka in fredag förmiddagarna till hundträning, perffa när barnen kan leka tillsammans, får man ju träna ifred, när det blir varmare kan man ju passa på att fika lite oxå,,,GI fika såklart ;O)

    SvaraRadera
  2. Tack för en god middag, jag hoppas att vi gör om det snart igen. En jättekram Paola

    SvaraRadera