söndag 11 januari 2009

Söndag

Jag som är ledig jämt borde ju inte ha nån jobb/söndags ångest, men eftersom jag numera har en son som går i förskolan så betyder det att han ska ha ätit frukost och vara i skolan kl 8 det betyder ju i sin tur att Nova, Malve o jag också måste vara det... För många är detta inget problem, men för mig som måste vara den morgontröttaste människan i hela världen är det tungt. Dessutom är det stackars Mino som verkar ha ärvt det morgontrötta. Men allt detta är morgondagens problem, hehe.... Hur många tror att vi kommer upp???

Helgen som har passerat har varit en skön helg. I lördags var jag ute och red med Ewitha i släptåg och på kvällen var Alex föräldrar här och åt middag, mycket trevligt!

I dag har jag och Ewitha vallat, vi körde två kortare pass och det gick bra, men man ser när hon börjar bli lite trött i huvudet då avslutade vi. Jag börjar känna lite själv vad jag behöver träna på, jag stod i flocken och skicka henne varannan höger och varannan vänster och la stor vikt i att lägga henne exakt där jag vill. Vi träna också lite fråndrivning, där vi blir bättre och bättre.

Efter det var det hem och kasta i sig GI-lunch för att sedan gå upp till Gräfsta och gratta Tuva som fyllde 3 år i fredags! Grattis grattis! Nu är det dags att knoppa in för att vakna till djungelljudet (på min nya lamp-väckarklocka som jag fick i julklapp!) som tyvärr låter så mysigt så att det känns som att ligga och sova i Amazonas.

3 kommentarer:

  1. A den där lampan var bara så cool,,,VILL HA !!!
    Ses säkert på måndag,,,vi tränar vovve på fm efter 10 tiden om du vill och kan annars ses vi säkert endå ;O)

    SvaraRadera
  2. En djungellampväckarklocka...Det där blev långt HAHAHAHAHAHAH. Jag vill oxå ha.....
    Kram Paola

    SvaraRadera
  3. jag vet precis vad du menar, man ligger jätteskönt i sängen o vill inte alls gå upp, mornar när jag e extra trött känns det till o med som om lampan utstrålar värme som solen, som om man vill gå upp då?!

    SvaraRadera