söndag 25 januari 2009

Kalas & Feber

I Fredags var jag och barnen iväg och träffade en kompis till mig och Alex som vi inte har sett på ca 6 år. Det var jättekul!!! men stackars Nova var lite hängig och frös och det visade sig att hon hade feber, 39.9 visade termometern hemma på kvällen så hon gick och la sig tidigt och Malve med. Alex byggde ramp i Järna så det va bara jag och Mino som satt och åt middag vilket kändes väldigt konstigt men lugnt! Mino tittade på mig med sina stora blå ögon och frågade om inte han och jag kunde gå och mysa och titta på TV (-du får välja vilken program du vill, mamma)....Gulliga Mino, såklart jag ville det! Men jag hade ju stallet kvar, men eftersom Alex tog sån tid på sig så fick han stalltjänsten, haha. Jag instruera per telefon och Johanna kom tydligen ut för att fodra så hon hjälpte till lite! I går hade vi fullspäckat schema, jag skulle till stallet på morgonen för att sedan börja jobba kl 11.30. Mino skulle vara på kalas i badhuset kl 12 och Nova på kalas kl 13. Mamma skulle passa dom små och en kompis skulle plocka upp Nova till kalaset eftersom Alex behövde vara med på badhuset. Men Nova var fortfarande febrig och fick inte gå på "hennes" killes kalas (Ja, dom är ihop!!!) Så hon fick glatt stanna hos mormor. På kvällen var Alex på fest och jag somna i Novas lilla säng efter att hon harde haft jobbiga host-attacker. I dag var det innebandy för Mino (Nova fick såklart inte gå idag), han stod i mål och va riktigt duktig! Sen va det kalas som båda skulle på, jag följde med. Sen var det stall och det är inge kul i det här jäkla vädret! Nu har vi precis nattat alla barn efter att Tilde och Linus varit här medan Josse va på Yoga! Novas feber har börjat stiga igen... Stackarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar