onsdag 7 januari 2009

Emenems Ewitha


I går körde jag ett lydnadspass med Ewitha. Vi har tagit ett 1:a pris i klass 1 och kan därför starta klass 2 nu om vi vill. Jag funderar hur jag ska gå till väga , då klass 1 momenten börjar bli lite "tråkiga" , så igår började vi med "Fjärrdirregering" och "Inkallande med stående", vi får se hur tävlingssäsongen kommer att se ut. Vi har ett ordentligt jobb framför oss i agilityn, där KONTAKTFÄLTEN måste tränas om från noll.... Känns som uppförbacke och alla som känner mig vet att jag gärna "tar det senare"... Men agilityn är kul, kul, kul!


Detta år har jag dessutom gett mig fan på att starta i vallning ocksså, men det är så rackarns svårt att träna när man inte har tillgång till får när man själv har tid, men Ewitha är så duktig och älskar att valla, så jag behöver en bra plan där med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar